Affald og sortering
Affald er alt det, du ikke længere kan bruge, og alt det du gerne vil skille dig af med. Ikke alt affald skal ende i samme skraldespand – det skal sorteres. På disse sider kan du få information om affald, sortering og genbrug. Du kan bruge digital selvbetjening til at se, hvilken affaldsordning du har på din adresse, til ændringer og til at melde fejl.
Du kan løbende holde dig orienteret om driftsstatus på forsiden af vores hjemmeside www.dragoer.dk
Selvbetjening - Mit affald
I Dragør Kommune har vi en række selvbetjeningsløsninger, der gør det nemmere for dig. Du kan se, hvornår du får hentet affald, give os besked, hvis dit affald ikke er hentet og meget mere.
Mit affald er ikke hentet!
Hvis du opdager, at din affaldsbeholder/-sæk ikke er blevet tømt, skal du huske, at vi kører til kl. 18. Måske er vi bare ikke nået til dig endnu?
Tjek om
- skraldemanden har lagt en seddel med en begrundelse i din postkasse. Hvis skraldemanden har lagt en seddel, er det fordi, han ikke har kunnet udføre sit arbejde. Det kan for eksempel være fordi skraldeposen er overfyldt, eller fordi der er udfordringer med at overholde kravene til adgangsvejen på din grund.
- du kan finde en forklaring på driftsforstyrrelser. Driftsforstyrrelser kan være aflysning på grund af nedbrud på bilen, glatte veje eller lignende. Tjek på kommunens hjemmeside eller på app’en ”Affaldsportalen”.
Affalds-app
Vil du se, hvornår din affaldsbeholder bliver tømt? Og ligefrem få en påmindelse via SMS-tjeneste. Eller vil du anmelde, at dit affald ikke er hentet? Så har Dragør Kommune en app, der gør det nemt for dig. Download appen ’Affaldsportal’ på din smartphone eller tablet. Appen er gratis, og du kan hente den i App Store eller Google Play.
Plan og Teknik
Telefon: 32 89 01 00
Du kan også sende en mail til Plan og Teknik
OBS! Når du sender en mail til os, bliver du bedt om at bruge din NemID. På den måde bliver mailen sikker, og du kan skrive dine personlige oplysninger som fx dit cpr.nr.