Nominering af frivillige til årets Initiativpris
I Dragør Kommune fejres de frivillige for andet år i træk på Frivillig Fredag den 25. august. Initiativprisen uddeles på dagen i samarbejde med Danske Bank.
Hvem skal have Initiativprisen?
Dragør Kommune vil gerne fejre og synliggøre de mange Dragør-borgere, der hver dag gør en ekstra indsats for at gøre kommunen til et godt sted at leve. Derfor uddeles Dragør Kommunes Initiativpris den 25. august 2017 i forbindelse med fejringen af Frivillig Fredag i Dragør.
Prisen uddeles til en borger, virksomhed, institution eller forening for en særligt bemærkelsesværdig indsats for at fastholde og styrke fællesskabet i kommunen. Udover æren, som følger med prisen, begaves vinderen med 25.000 kr. Præmien sponsoreres af Danske Bank, Tårnby Afdeling.
Alle Dragør-kandidater kan nomineres
Alle borgere i Dragør Kommune kan indstille en Dragør-kandidat til prisen. Et dommerpanel bestående af borgmester Eik Dahl Bidstrup, kulturchef Karina Møller, formand for folkeoplysningsudvalget Pia Osbæck og filialdirektør Claus Dehn-Christoffersen fra Danske Bank Tårnby vil foretage den endelige udvælgelse.
Deadline for nominering
Sidste mulighed for at indsende forslag til kandidater er den 10. august 2017. Forslag skal sendes til e-mail: frivillighed@dragoer.dk. Med indstillingen skal følge en motivering af, hvorfor den nominerede har gjort sig fortjent til prisen.
Frivillig Fredag i Dragør
Dragør fejrer i år for anden gang byens mange frivillige. Det gør vi for at hylde den frivillige indsats, der bliver gjort af de mange forskellige slags ildsjæle og aktive borgere i Dragør. Programmet vil blive sat sammen ud fra de indslag, som byens borgere selv ønsker at bidrage med.
Tid og sted
Prisen uddeles fredag den 25. august kl. 19.00 på havnen i Dragør, hvor Frivillig Fredag fejres med musik, møder og aktiviteter fra kl. 15.00. Kom og mød Dragørs frivillig- og foreningsliv. Det endelige program er under udarbejdelse, og vil blive annonceret i Dragør Nyt og på Dragør Kommunes hjemmeside.