Sådan sender du fakturaer til Dragør Kommune
Hvis du leverer varer eller ydelser til os, skal du sende din faktura elektronisk. Her kan du se, hvordan du gør, og hvilke oplysninger fakturaen skal indeholde.

Fakturaer skal sendes elektronisk
Når du leverer varer eller ydelser til os, skal du sende din faktura elektronisk til den afdeling eller institution, der har bestilt dem. Vi kan ikke betale fakturaer, der kommer på papir eller mangler de nødvendige oplysninger.
Ny betalingsfrist fra 1. maj 2025
Fra 1. maj 2025 tilbyder kommunen en betalingsfrist på 20 dage fra vi har modtaget fakturaen.
Sådan sender du elektroniske fakturaer
Du har to muligheder for at sende en elektronisk faktura til os:
- Brug dit eget faktureringssystem
- Brug NemHandel Fakturablanketten på virk.dk
Vigtige oplysninger på fakturaen
For at sikre, at fakturaen når den rigtige modtager, skal den indeholde:
- EAN-lokationsnummer på den afdeling, du handler med
- Person- eller stedreference fra din kontaktperson i kommunen
Et EAN-lokationsnummer fungerer som et telefonnummer og sikrer, at din faktura bliver sendt korrekt. Sørg for at få både EAN-nummer og referenceperson, når du laver en aftale med os.
NemHandel – en nem og gratis løsning
Alle leverandører til offentlige myndigheder skal sende fakturaer via NemHandel. Fakturaen skal være i formatet OIOUBL.
Hvis du vil i gang med NemHandel:
- Har du et økonomisystem? Tjek med din it-leverandør, om det understøtter NemHandel.
- Har du ikke et økonomisystem, eller understøtter dit system ikke NemHandel? Så kan du gratis sende fakturaer via NemHandel Fakturablanketten på www.virk.dk.
Du kan også hente NemHandelsprogrammet på www.nemhandel.dk, hvis du vil sende fakturaer fra din computer.
Læs mere
Vil du vide mere om NemHandel og elektronisk fakturering, kan du finde information på virk.dk.